We weten inmiddels maar al te goed dat veel
Viaplay-klanten ontevreden zijn over de kwaliteit van de
streamingdienst. De dienst heeft in ieder geval tot 2024 de uitzendrechten van de
Formule 1 in handen, maar er zijn nog maar weinig uitzendingen vlekkeloos verlopen. Viaplay-CEO Anders Jensen laat weten dat er “snoeihard” wordt gewerkt om de
klachten rondom
F1 aan te pakken.
Al sinds het begin van het F1 seizoen wordt er veel geklaagd over Viaplay. De klachten werden alleen niet gehoord, zo leek het,
totdat de consumentenbond eraan te pas kwam. Inmiddels is het bedrijf op de hoogte en de CEO geeft tegenover
Motorsport.com aan dat er aan verbetering gewerkt wordt:
Dat de kwaliteit van Viaplay anders is dan men voorheen gewend was, heeft volgens Jensen te maken met een verschil in technologie. Streaming werkt anders dan lineaire tv en het kost tijd om de overstap naar streaming goed te maken. Met name grote schermen zouden een probleem zijn: de kwaliteit op tablets en smartphones zit vaak wel goed, maar casten naar een groter scherm veroorzaakt problemen.
Veel twijfelende Viaplay-klanten
Onlangs bleek uit onderzoek dat er zoveel ontevreden abonnees zijn dat maar
een kleine helft van de Viaplay-klanten hun abonnement zeker wilde voortzetten. Maar volgens Jensen is het aantal ontevreden klanten juist niet zo groot, maar wel heel luid. Dat laatste hoort ook zo volgens de CEO, want ook ontevreden klanten mogen de best mogelijke service verwachten.