Afgelopen weekend gebeurde er genoeg tijdens de GP van Oostenrijk en ook op social media. Veel kijkers waren namelijk opnieuw niet blij met de technische prestaties en het
commentaar van
Viaplay tijdens de
F1-race.
Viaplay heeft in 2021 veel geld geboden om de rechten voor de
Formule 1 over te nemen van Ziggo. Dat is een goede manier om klanten te werven in Nederland, aangezien de sport hier enorm populair is, maar dan wordt er natuurlijk wel ongeveer dezelfde kwaliteit verwacht. Tot nu toe zijn er alleen veel klanten niet blij met Viaplay en dat werd ook weer duidelijk tijdens de GP van Oostenrijk afgelopen weekend.
Zo waren er weer veel klachten over het commentaar van Melroy Heemskerk en Nelson Valkenburg. Het duo maakte volgens kijkers veel fouten, bijvoorbeeld het door elkaar halen van coureurs of het opnoemen van de verkeerde tijden.
Maar dat was niet het enige waar er klachten over waren. Zo hadden namelijk ook meerdere kijkers weer last van
technische problemen tijdens de race. Bij sommige klanten haperde het beeld enorm, terwijl de ander weer helemaal geen beeld had. En de haperende beelden zorgen er ook voor dat de stream niet meer gelijk loopt met de live beelden, wat helemaal vervelend is voor kijkers die de race volgen met het commentaar van Olav Mol via Grand Prix Radio.
Viaplay in zwaar weer
Viaplay zal snel iets aan de problemen moeten doen, als het klanten wil behouden in Nederland. De financiële cijfers van het Zweedse bedrijf
zijn namelijk niet rooskleurig en CEO Anders Jensen is zelfs opgestapt. De waarde van het bedrijf is op de beurs zelf met ongeveer 60 procent gedaald. Er gaan zelfs geruchten dat Ziggo mogelijk de dure F1-rechten van Viaplay weer overneemt.