Viaplay klanten ergeren zich dood aan reclame tijdens GP Amerika

News
maandag, 24 oktober 2022 om 9:00
max verstappen gp verenigde staten 2022 1f1666596827
Het blijft klachten regenen als het gaat om de streamingservice van Viaplay. Ook gisteren tijdens de F1 race van de Verenigde Staten, in Austin, waren mensen niet tevreden over de dienst. De grootste klacht gaat over Carglass-reclame.
De race gisteren leek een beetje een ‘saaie’ wedstrijd te worden. Verstappen pakte al snel de leiding en leek daarmee meteen een groot gat te slaan met de rest van het veld. Al is saai niet het goede woord, want op het veld gebeurde er ondertussen genoeg, zoals Sainz die al snel uitviel. Alleen voor de Max Verstappen fans gebeurde er in eerste instantie niet zoveel. Dat veranderde na een dramatische pitstop, waarna Verstappen zich keihard terug moest knokken én Hamilton die uiteindelijk nummer één reed de baas moest zijn. Dat lukte. Tot zover iedereen gelukkig, zou je denken.

Houd op met Carglass-reclame tijdens GP Verenigde Staten

Helaas is dat niet het geval. Want sinds de lancering van de dienst zijn abonnees behoorlijk ontevreden. Dit heeft te maken met diverse oorzaken: het commentaar, de kwaliteit van de service en recentelijk reclames. Geregeld komt er een Carglass-banners heel groot in je tv-scherm te staan, tijdens de race en dat schiet bij mensen toch het verkeerde keelgat in nadat ze elke maand, of per jaar, betalen voor Viaplay.
Het is slechts een greep uit het aanbod, maar de tweets liegen er niet om. Streamingdiensten hebben te maken met veel concurrentie (hoewel dat voor Formule 1 zelf wel meevalt) en zijn continu modellen aan het verzinnen over hoe ze klanten kunnen werven en behouden. Hoe precies om te gaan met reclame is daar één van. Dat klanten er niet van gecharmeerd van zijn tijdens zo'n F1 race met Verstappen is inmiddels wel duidelijk.
Wat vind jij van Viaplay en ga jij volgend seizoen over op een (nieuw) abonnement? Laat het ons weten in de reacties.