Track limits waren een groot probleem tijdens de GP van Oostenrijk. Volgens de
FIA had
Max Verstappen al een perfecte oplossing aangeleverd, maar werd de organisatie gehinderd door de weersomstandigheden.
Het onderwerp van de
GP van Oostenrijk is ongetwijfeld de track limits op de Red Bull Ring. Tijdens de kwalificatie ging het al meerdere keren mis. In Q2 werden zelfs alle rondes van
Sergio Perez verwijderd, waardoor de
Red Bull Racing-coureur vanaf de 15de plaats moest starten.
Ook
Max Verstappen zag een paar rondes verwijderd worden en kwam na de kwalificatie met een oplossing. Volgens de regerend wereldkampioen was het voor de coureurs namelijk niet goed zichtbaar wanneer ze over de lijntjes gingen. De suggestie van Verstappen was daarom om de witte lijnen te verbreden.
Een simpele, maar verstandige oplossing. De FIA was dan ook van plan om het voorstel van Verstappen door te voeren. Helaas werd de organisatie gehinderd door het weer. Een woordvoerder van de FIA laat aan
Motorsport.com weten dat het verfwerk niet uitgevoerd kon worden door de regen.
Een regen aan tijdstraffen
Track limits waren niet alleen een probleem tijdens de kwalificatie, maar ook tijdens de race. Sommige coureurs kregen al heel vroeg in de race een waarschuwing van de stewards, waaronder
Lewis Hamilton. Op een gegeven moment hadden zelfs zoveel coureurs een tijdstraf gekregen, dat er een nieuwe
graphic gemaakt moest worden om de kijker op de hoogte te houden wie nog een straf moest uitzitten in de pitstraat.
Na de GP van Oostenrijk hield het niet op. De stewards waren nog tot laat in de avond bezig om alle potentiële overtredingen te bekijken. Uiteindelijk werden er om half tien ‘s avonds nog twaalf straffen uitgedeeld, waaronder vier voor Esteban Ocon. De Fransman kreeg in totaal een tijdstraf van maar liefst 30 seconden aan zijn broek.