True Detective showrunner roept fans op om te helpen tegen review bombing

News
woensdag, 17 januari 2024 om 10:30
true detective nighty country seizoen 4f1708683673
De ratings voor het True Detective: Night County verschillen nogal tussen critici en het grote publiek. De showrunner van de serie roept daarom nu fans op om te helpen tegen een ‘review bombing’.
Eerder deze week is het vierde seizoen van True Detective in première gegaan, met een eerste aflevering die erg goed werd ontvangen door critici. Op Rotten Tomatoes staat de teller momenteel op een indrukwekkende 93 procent. De audience score, de beoordeling die gebruikers geven, is alleen een stuk lager op het moment met 70 procent. En die was eerst nog lager.
Issa Lopez, de showrunner van True Detective: Night Country, is er daardoor van overtuigd dat haar serie het slachtoffer is van een ‘review bombing’ - waarbij gebruikers bewust extra lage scores geven om de rating omlaag te brengen. Via X heeft Lopez haar volgers dan ook opgeroepen om een beoordeling achter te laten op Rotten Tomatoes als ze van de eerste aflevering hebben genoten, zo meldt Variety.

“De bro’s en hardcore fanboys van seizoen 1 hebben er een missie van gemaakt om de waardering naar beneden te halen en dat is best triest, gezien alle 5 sterren ratings.”

Welk seizoen is het beste?

Inmiddels heeft de showrunner de tweet verwijderd. In een nieuwe tweet laat ze weten dat ze een hekel heeft aan review bombing, maar dat de audience score op Rotten Tomatoes nu een stuk beter is en dat ze erg generaliseerde wie er negatieve reviews hebben achtergelaten. Volgens Lopez zijn er genoeg fans van seizoen 1 die ook van het nieuwe seizoen genieten.
True Detective is een anthology serie, waarbij elk seizoen een nieuwe zaak wordt uitgelicht met een compleet andere cast. Velen vinden het eerste seizoen, met Matthew McConaughey en Woody Harrelson in de hoofdrol, het beste. In het nieuwe seizoen is Jodie Foster te zien als Chief Liz Danvers, naast Kali Reis als trooper Evangeline Navarro.