Veel
fans zijn boos random de
Pokémon-franchise. Ze vinden de games niet meer zoals hoe ze vroeger waren waardoor veel kritiek richting
The Pokémon Company wordt gericht. Nu reageert het bedrijf op de kritiek van fans.
De Pokémon-franchise bevindt zich op een interessante plek nu het 25-jarige jubileum hier is. Pokémon is ontworpen met de doelgroep kinderen in gedachten, maar oude fans blijven de games spelen. De volwassen fans zijn alleen steeds vaker boos.
The Pokémon Company heeft tijdens haar laatste releases veel kritiek gekregen. Het bedrijf reageert nu op de fans. In een gesprek met
Axiod vertelt JC Smith, Pokémon Company Director of Consumer Marketing, dat de klachten van de fans zijn gehoord en de leeftijden voor de franchise in evenwicht te brengen.
Kritiek op de nieuwe Pokémon
Veel van de kritiek op de nieuwe Pokémon-games komt omdat de releases niet de inhoud bevat waar de fans op wachten. Bepaalde fanbases klagen dat de spellen niet meer zijn zoals ze waren. De Pokémon-fans vinden dat Game Freak lui is geworden en dat de spellen alleen maar draaien op het maken van winst.
De ontwikkelaars van Pokémon werken volgens Smith eraan om “ervoor te zorgen dat alle generaties wat aandacht krijgen”. Het valt nog te zien hoe de ontvangst van
Pokémon Brilliant Diamond en Shining Pearl zal zijn. De originele game kwam uit in 2006 voor de Nintendo Ds. Deze remake zal 19 november verschijnen voor de
Nintendo Switch.