Net zoals Meta en Microsoft wil
Disney zich nu ook gaan focussen op de
metaverse om de fysieke en digitale wereld dichterbij elkaar te brengen.
Net zoals andere grote bedrijven, gaat Disney zich nu ook toevoegen aan de metaverse. Dat heeft
Bob Chapek, Disney-CEO, verteld in zijn
jaarlijkse winstoproep. Hiermee wil hij Disney’s “lange staat van dienst als early adopter in het gebruik van technologie om de entertainmentervaring te verbeteren”.
Er wordt de laatste tijd veel gesproken over metaverse. Dat komt omdat veel grote technologiebedrijven op dit idee zijn gekomen. Gamebedrijven zoals Epic Games zijn bijvoorbeeld geïnteresseerd in het creëren van een virtuele ruimte die de ruimte tussen virtueel en fysiek overbrugt. Ook bedrijven als
Microsoft en Facebook (
Meta) proberen zich aan te passen op de virtuele toekomst.
Disney’s belang om zich te verdiepen in metaverse zal geen verassing moeten zijn, aangezien het bedrijf een enorme hoeveelheid IP bezit. Disney heeft ook veel eigendommen waaronder, Pixar, Marvel, Star Wars en nog veel meer.
Het is nog niet duidelijk hoe Disney uiteindelijk betrokken zal raken bij de metaverse, maar het bedrijf is er wel behoorlijk in geïnteresseerd.