Het was na één aflevering eigenlijk al duidelijk dat
The Last of Us een groot succes zou zijn voor
HBO. Dat bleek alleen maar meer het geval naarmate het seizoen vorderde. Uit nieuwe cijfers van HBO blijkt nu dat de serie echt ongekend groot is.
De
kwartaalcijfers van HBO-moederbedrijf
Warner Bros. Discovery zijn bekend en het blijkt maar weer eens dat HBO zeer goed geboerd heeft met The Last of Us. In Europa en Latijns Amerika is het bijvoorbeeld de meest gestreamde
HBO Max serie ooit. Ook in de VS werd de serie goed bekeken: per aflevering waren ern zo’n 32 miljoen kijkers, verdeeld over verschillende platforms.
In het afgelopen kwartaal is het aantal abonnees op HBO Max bovendien met zo’n 1,6 miljoen toegenomen, iets waar The Last of Us waarschijnlijk ook een aardig aandeel in heeft gehad, wellicht samen met Succession. In totaal zijn er nu 97,6 miljoen abonnees.
Met die cijfers heeft Warner Bros. Discovery bovendien een nieuwe mijlpaal bereikt met streaming. Deze tak van de onderneming is nu namelijk winstgevend. Dat hebben streamingdiensten van andere bedrijven , bijvoorbeeld Disney, nog niet bereikt.
HBO Max krijgt nieuwe naam
Terwijl HBO Max nu dus succesvol genoemd mag worden, heeft Warner Bros. Discovery besloten om de strategie te veranderen. Daar
hoort ook een nieuwe naam bij: Max. Er is nog veel onduidelijkheid over hoe de nieuwe plannen er in Nederland uit gaan zien.