Hoewel Hyrule een paar locaties kent die je in veel
Zelda-games terugvindt, is de kaart van het koninkrijk eigenlijk altijd anders. Maar
Tears of the Kingdom gebruikt dezelfde wereld als
Breath of the Wild. Het blijkt dat de
inspiratie daarvoor deels uit een opvallende hoek kwam.
Nintendo heeft in de aanloop naar de release van
Tears of the Kingdom een nieuwe editie van
Ask the Developer online gezet. Hierin vertellen verschillende sleutelfiguren in de ontwikkeling van de game over het proces van het maken van de nieuwe Zelda. Een vraag die al snel aan bod komt, is of er ooit overwogen werd om een nieuwe wereld te maken voor Tears of the Kingdom.
Producer Eiji Aonuma en regisseur Hidemaro Fujibayashi zijn er kort over. De keuze om hetzelfde Hyrule te gebruiken als in
Breath of the Wild was snel gemaakt, omdat het team ideeën had dat het wilde gebruiken in deze versie van Hyrule. Dat ze dit Hyrule al kenden hielp daarbij en niemand in het Tears of the Kingdom-team had bezwaren.
Voor technisch directeur Takuhiro Dohta was Tears of the Kingdom alleen een kans om een oud idee optimaal te benutten. Dohta programmeerde ooit Wuhu Island voor
Wii Sports Resort en kreeg toen van Shigeru Miyamoto te horen dat de game levels personages moesten worden. Via verschillende minigames moest je verschillende aspecten van het eiland ontdekken. Dohta wilde het idee dat je nieuwe dingen ontdekt in een bekende setting sindsdien in meer games toepassen en Tears of the Kingdom bleek daar een goede kans voor.
Tears of the Kingdom map toch veranderd
Het is geen grote schok dat Tears of the Kingdom dezelfde
map gebruikt als Breath of the Wild. In eerdere interviews is al verteld dat de game is ontstaan uit een overvloed aan DLC-ideeën voor Breath of the Wild. Toch is de map van Tears of the Kingdom niet identiek aan die van zijn voorganger: trailers tonen naast grotten en Sky Islands verschillende locaties die in de tijd tussen de twee games zijn veranderd.