De Nintendo Switch 2 is eindelijk uit en fans over de hele wereld zijn gisteren al aan de slag gegaan met de console. Maar voor een aantal klanten viel dag één met de nieuwe console erg tegen. Er is daarbij een nogal opvallende schuldige.
Een aantal Nintendo-fans kan op lancering niet echt genieten van de
Switch 2 door het bonnetje. Niet omdat de prijs onderaan de streep te hoog is, maar door de manier waarop de bon wordt meegegeven. De Amerikaanse gamewinkel
GameStop niet het bonnetje namelijk op de voorkant van de doos en veel klanten zijn erachter gekomen dat het nietje dan regelrecht in het scherm van de Switch 2 belandt.
Als je een goede nietmachine gebruikt zit er een behoorlijke kracht achter een nietje en dus kwamen veel menen er bij thuiskomst achter dat er twee gaatjes in het scherm van de Switch 2 zaten. Menig fan uit zijn onvrede op social media als Twitter en Reddit. Een aantal van de posts is alleen verwijderd omdat er een specifiek GameStop filiaal werd genoemd.
Hoewel getroffen klanten vooral boos zijn op GameStop, wordt er ook een andere vraag opgeworpen. Er zijn namelijk ook fans die zich afvragen waarom Nintendo de Switch 2 met het scherm naar boven recht onder een niet al te dikke laag karton legt. Vermoedelijk had het bedrijf niet gedacht dat bonnetjes op de doos geniet zouden worden, maar deze manier van verpakken maakt het scherm wel kwetsbaar.
GameStop belooft compensatie voor Switch 2 schade
Getroffen klanten kunnen gelukkig wel rekenen op compensatie, zo lijkt het. Aan
IGN laat GameStop namelijk weten dat het probleem onderzocht wordt en dat getroffen klanten “heel gemaakt” worden. Hoe het bedrijf dat gaat aanpakken en of het probleem zich bij meerdere filialen heeft voorgedaan, is onbekend (al richten veel klachten zich op hetzelfde filiaal).
Voor getroffen klanten is er wellicht een geluk bij een een ongeluk. Ze hebben allemaal het bonnetje nog.