Na
Squid Game is
Netflix gekomen met de realityshow Squid Game: The Challenge. Het programma is zo succesvol dat de streamingdienst met een vervolg komt.
Tijdens de coronapandemie heeft
Netflix goede zaken gedaan. Dat kwam enerzijds door Tiger King en anderzijds door het succes van
Squid Game. De serie was met afstand de populairste Aziatische show op de streamingdienst.
Het concept van Squid Game leek Netflix bovendien ideaal voor een reality show. Eind november is het eerste seizoen van
Squid Game: The Challenge verschenen op de streamingdienst en net zoals de originele serie sloeg het in als een bom.
Door het succes heeft Netflix nu besloten om Squid Game: The Challenge
seizoen 2 te maken. Er is nog geen releasedatum bekend voor het vervolg, maar mensen kunnen zich nu wel
aanmelden om mee te doen aan de show. Er is een casting voor mensen uit de Verenigde Staten, een casting voor het Verenigd Koninkrijk en een globale casting.
Iets minder bloederig
Net zoals in de serie Squid Game, strijden in de realityshow 456 spelers tegen elkaar met als prijs een grote zak met geld. 4,56 miljoen dollar om precies te zijn! De spelletjes zijn gebaseerd op dezelfde uitdagingen als in de serie, zoals Red Light, Green Light en een potje knikkeren.
Er is wel één groot verschil tussen Squid Game en Squid Game: The Challenge. In tegenstelling tot de Zuid-Koreaanse serie worden de deelnemers in de realityshow namelijk niet geëxecuteerd als ze een spelletje verliezen.