Storing bij ABN AMRO met internetbankieren en iDeal-betalingen

    Met de nieuwe lockdown wordt het netwerk in Nederland weer veel belast. Dat is te merken aan het aantal storingen, want na de problemen bij de Rabobank vorige week is nu ook de ABN AMRO aan de beurt.

    Nu we zoveel mogelijk moeten thuis zitten, worden we steeds meer afhankelijk van online diensten. Het helpt dan ook niet mee wanneer er een storing is bij een belangrijke instantie, zoals een bank.

    We moeten er alleen wel even aan geloven, want er lijkt een storing te zijn bij de ABN AMRO bank. Net zoals de storing bij de Rabobank vorige week, lijkt het bedrijf problemen te hebben met het in rechte lijnen te laten lopen van het internetbankieren. Veel gebruikers melden namelijk dat ze via de bank momenteel geen iDeal-betalingen kunnen maken, waar veel webshops gebruik van maken. Op allestoringen.nl zijn het afgelopen uren namelijk al honderden meldingen gemaakt van gebruikers die problemen hebben.

    Wat is de oorzaak van de storing?

    Dat er momenteel geen betalingen gemaakt kunnen worden via iDeal bij de ABN AMRO is ook terug te zien om de website van de betalingsmethode zelf. Op iDeal.nl is namelijk te zien dat alle banken momenteel de betaling kunnen accepteren, met uitzondering van de ABN AMRO.

    Wat de reden is van de storing is nog niet bekend. De bank zelf geeft nog niet aan dat er een storing is, maar refereert voor problemen en bijbehorende updates naar haar Facebook- en Twitter-pagina’s.

    x

    © 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.