Sinds de uitbraak van het coronavirus zijn er al veel storingen geweest, waaronder
bij internetproviders en banken. Nu de meeste mensen weer thuiswerken is het meteen weer raak, want er is een grote
storing bij de
Rabobank, waardoor veel mensen niet kunnen
internetbankieren.
Nu er door de Nederlandse overheid wordt opgeroepen op zoveel mogelijk thuis te werken en sociaal contact waar mogelijk te vermijden, zijn veel mensen overgeleverd aan internetbankieren voor hun financiële zaken. Bij de Rabobank is dat voor de meeste gebruikers nu alleen niet mogelijk.
De Rabobank heeft namelijk een storing, zo valt te zien op
allestoringen.nl. In het afgelopen half uur zijn er al bijna vijfduizend meldingen binnengekomen van een storing bij één van de grootste banken van Nederland. Klanten lijken met name problemen te hebben bij het
inloggen. Wanneer je probeert te internetbankieren krijg je de melding ‘We kunnen niet bij je gegegevens. Er is een probleem met de verbinding’ te zien.
Wanneer is de storing opgelost?
De storing lijkt vooralsnog niet bekend te zijn bij de Rabobank zelf. Op
de website van de bank zelf wordt namelijk gemeld dat er momenteel geen storingen zijn. Niet bij het bankieren van de Rabo App en niet bij het internetbankieren op de website. Dat terwijl veel mensen nu juist wel een storing ondervinden. Het is dan ook nog niet duidelijk wanneer de problemen bij de Rabobank opgelost zullen zijn.