Een
storing bij de ABN-AMRO en
ING Bank zorgt voor problemen met bankieren in Nederland. De storing die via Allestoringen.nl gemeld wordt door honderden mensen zorgt onder andere voor vertraging bij overboekingen, inlogproblemen en betalingen via
iDeal.
Update 2 - Storing ABN-Amro opgelost, creditcard kampt alleen met storing
De storing bij ABN-Amro is inmiddels opgelost. Klanten kunnen weer gebruik maken van
internetbankieren, iDeal en andere diensten van de bank. International Card Services (ICS) kampt momenteel nog met een storing, waardoor creditcardhouders momenteel niet kunnen inloggen.
Update - ING Bank storing voorbij, ABN problemen houden aan
De storing bij ING Bank is inmiddels verholpen en alle klanten zouden weer volledig gebruik moeten kunnen maken van de diensten. Voor ABN-Amro klanten is het nog even afwachten. Deze storing is helaas nog niet verholpen.
Originele bericht:
De storingen bij beide banken begonnen in de loop van de ochtend, waarna het aantal meldingen op Allestoringen.nl snel opliep. Rond 12:00 uur waren er al een paar honderd meldingen binnengekomen van mensen die moeite hebben met internetbankieren via zowel
ABN-Amro als
ING Bank. Het gros van de problemen lijkt te gaan om vertragingen bij overboekingen en het inloggen bij beide banken via de apps en de site. Ook iDeal lijkt getroffen te zijn door de storing.
Waar in Nederland de storingen het grootst zijn, meldt Allestoringen.nl niet specifiek, al lijkt er voor ABN-Amro klanten in regio Amsterdam en Rotterdam het vaakst een probleem te zijn momenteel. Voor ING klanten lijken de meeste problemen rondom Amsterdam en Gouda voor te komen.
Oorzaak storingen bij ABN-Amro en ING Bank onbekend
De oorzaak van de storing bij de banken is nog onbekend. Verder is ook niet bekend hoe lang het precies gaat duren voordat alles weer naar behoren werkt. De laatste storing bij ING Bank was op 17 februari 2021, terwijl de laatste keer dat er een storing bij ABN-Amro was op 15 februari was. De laatste gelijktijdige storing van ABN én ING Bank was op 20 januari 2021. Toen waren er bij beide banken problemen met nagenoeg alle diensten in verschillende plaatsen. Deze storing werd
na een paar uur opgelost, maar of dat dit keer ook zo is, is nog even afwachten. Eerder nog kampte ook Tikkie, de betaalapp van de ABN-AMRO Group, (
op 1 februari) met problemen, waardoor er niet ingelogd kon worden op de dienst.