In januari kregen we te maken met veel storingen, met name bij internetproviders en banken. In februari zijn de storingen duidelijk nog niet opgelost, want nu is betaaldienst Tikkie het slachtoffer, waardoor gebruikers niet kunnen
inloggen.
Door de maatregelen omtrent het coronavirus moeten we allemaal zoveel mogelijk thuiswerken en onze financiële zaken via het internet regelen. Door dat extra verkeer hebben providers zoals
Ziggo het erg moeilijk om alles in de lucht te houden en ook banken hebben de afgelopen maanden
veel last gehad van storingen. Dat is natuurlijk niet wat je als consument wil hebben, wanneer je net iets aan iemand wil overmaken.
De betaaldienst Tikkie is nu het volgende bedrijf wat last heeft van een
storing. Dat blijkt uit de klachten die binnenstormen op
Allestoringen.nl. Door de storing kunnen veel gebruikers niet inloggen op de applicatie. Heb je geen problemen bij het inloggen, dan kan het anderzijds voorkomen dat je juist geen berichten kan versturen. Wil je dus een Tikkie naar iemand sturen of verwacht je nog een betaling, dan zal je nog even geduld moeten hebben.
Wat is er aan de hand?
Wat de storing veroorzaakt is nog niet bekend. Tikkie heeft namelijk
geen actieve social media accounts om gebruikers op de hoogte te houden van de stand van zaken. De betaaldienst valt onder ABN-Amro, maar ook op haar website is geen melding van een storing. Hopelijk worden de problemen zo snel mogelijk opgelost, zodat gebruikers weer hun financiële zaken via de app kunnen regelen.