Hoewel de
PS5 en
Xbox Series X/S inmiddels ruim twee jaar uit zijn, is de vorige generatie door veel ontwikkelaars nog niet achtergelaten. Daar begint wel langzaam verandering in te komen, bijvoorbeeld met
Star Wars Jedi: Survivor. Respawn Entertainment legt nu uit waarom de vorige consoles worden overgeslagen.
Wie de
onlangs gepubliceerde gameplay van Star Wars Jedi: Survivor heeft gezien, zal gemerkt hebben dat de game duidelijk voortbouwt op
Fallen Order. Qua gameplay zou je dan ook denken dat de game prima zou moeten draaien op de consoles van de vorige generatie. Maar in
Play Magazine vertelt regisseur Stig Asmussen dat spelers het voordeel van de betere hardware in de hele game gaan ervaren (via
MP1st).
De nieuwe hardware van de PS5 en Xbox Series X maakte het mogelijk om grotere maps te maken, met meer details en een bredere variatie in vijanden en NPC’s, vertelt Asmussen. Die mogelijkheden kwamen bovendien perfect overeen met wat het team wilde met Survivor. Wat het in Fallen Order had bereikt moest intact blijven, omdat die game goed ontvangen was, maar toch wilde Respawn de ervaring verbeteren.
Dat is dus bereikt met grotere, beter gevulde maps. Het is ook al enigszins te zien geweest dat er veel nieuwe vijanden en NPC’s zijn. Dat kon de vorige generatie niet aan en dus is er gekozen voor een exclusieve release op de huidige generatie.
Wanneer is de release van Star Wars Jedi: Survivor?
We moeten helaas nog even wachten om te zien hoe
Star Wars Jedi: Survivor uitpakt. De game stond gepland voor een release in maart, maar is onlangs uitgesteld. De releasedatum is nu 28 april. Naast PS5 en Xbox Series X verschijnt de game ook op PC.