Sonic Frontiers regisseur ziet release als 'wereldwijde playtest'

News
maandag, 14 november 2022 om 9:30
sonic frontiersf1668414103
Liefhebbers van Sonic kunnen sinds vorige week weer met een nieuwe game aan de slag, namelijk Sonic Frontiers. De game heeft alleen last van technische problemen. De regisseur ziet de release dan ook als een ‘wereldwijde playtest’.
Steeds meer ontwikkelaars kiezen er tegenwoordig voor om een early access-versie van een game uit te brengen, zodat er samen met de fans kan worden gewerkt aan de beste full release-versie. Dan wordt alleen wel meestal gedaan door indie-ontwikkelaars en bovendien is de prijs dan sterk gereduceerd.
De regisseur van Sonic Frontiers lijkt voor dezelfde methode te hebben gekozen, maar tegelijkertijd wel de volle pond te vragen. Spelers van de game klagen namelijk over veel technische problemen en op Twitter legt Morio Kishimoto uit dat Sonic Frontiers ‘nog een lange weg heeft te gaan’.

“We nemen de feedback mee van de critici en alle spelers. Met de ontwikkeling hebben we nog een lange weg te gaan en we nemen het serieus als een wereldwijde playtest.”

Wat voor problemen heeft Sonic Frontiers?

Sonic Frontiers is verschenen voor vrijwel alle platformen en sommige versies kampen met een stuk meer problemen dan met andere. Met name de Nintendo Switch-versie lijkt bijna een andere game te zijn in vergelijking met de game op de PlayStation 5, Xbox Series X en PC.
Zo kampt de Switch-versie, maar ook op de PS4 en Xbox One, met enorm veel pop-in en is ook de framerate erg laag. De open wereld van Sonic Frontiers mist bovendien veel detail in de omgevingen. Waar er op de next-gen consoles bijvoorbeeld een weide vol met gras is, moeten andere versies het doen met een paar plukjes gras.
Er zijn ook problemen die te vinden zijn in alle versies van Sonic Frontiers. Zo is de cameravoering niet bepaald om over naar huis te schrijven. Het is nu afwachten wat de ontwikkelaar kan oplossen door middel van patches in de toekomst.