Regisseur Tears of the Kingdom heeft al plannen voor volgende Zelda

News
zondag, 14 mei 2023 om 10:00
tears of the kingdom zeldaf1683725005
Tears of the Kingdom is nog maar een paar dagen uit, maar regisseur Hidemaro Fujibayashi heeft nu al plannen voor de volgende Zelda game.
Uiteraard heeft Fujibayashi nog geen concrete plannen gedeeld. Zachary Small van The New York Times deelde op Twitter het volgende: ‘’Oh – en het lijkt waarschijnlijk dat Fujibayashi al plannen heeft voor de volgende Zelda game – hoewel hij dat nog niet eens aan [producer Eiji] Aonuma verteld heeft.’’ Small sprak recent nog met Fujibayashi en Aonuma.
Tussen Breath of the Wild en Tears of the Kingdom zat zes jaar – het zal dan ook nog een tijdje duren voor we de volgende Zelda game kunnen verwachten. In verschillende interviews heeft Aonuma wel al verschillende uitspraken gedaan over wat mogelijk is. Zo zei de producer over Ganondorf: ‘’Het is heel goed mogelijk dat we vanaf nu verdere karakterontwikkeling en veranderingen in zijn persoonlijkheid zullen zien naarmate de serie vordert. Ganondorf is een ingrediënt dat we gebruiken om gameplay aan te vullen.’’ (via The New York Times).

Zelda in de hoofdrol?

Bij Vanity Fair deed hij juist weer een boekje open over de rol van Zelda. Is het mogelijk dat in een volgende Zelda-game spelers niet als Link spelen, maar als Zelda? Het is volgens Aonuma in ieder geval mogelijk:
‘’We hebben het gevoel dat wat prioriteit heeft het idee van gameplay is. Als blijkt dat de specifieke gameplay die we proberen te realiseren het best gediend is door Zelda die rol te laten spelen, dan is het mogelijk dat we die richting kunnen inslaan. Dat gezegd hebbende, natuurlijk, omdat we niet zeker weten wat de volgende gameplay-ervaring zal zijn, kunnen we niet zeggen wat de volgende stap van Zelda zal zijn.’’
Ook lijkt het erop dat toekomstige games open world blijven. Aan Game Informer vertelt Aonuma namelijk: ‘’Als we denken aan games waar we in het verleden aan hebben gewerkt, waarbij er een puzzel was om op te lossen en er slechts één antwoord was, dan is dat een soort van oude manier om games te ontwikkelen. Nu ben ik blij dat we tot deze methode zijn gekomen, waarbij we mensen veel opties geven, er veel antwoorden zijn op een enkel probleem en ze allemaal correct kunnen zijn.’’