Volgens
PlayStation CEO
Jim Ryan hebben ‘alle uitgevers’ een hekel aan Xbox
Game Pass. Maar volgens de ontwikkelaar achter
Football Manager pakt de dienst juist enorm positief uit.
Momenteel is
Microsoft druk verwikkeld in de rechtszaak met de
FTC, waar deze week ook PlayStation CEO Jim Ryan zijn woordje kwam doen. Tijdens de getuigenis claimde de topman van Sony dat ‘
alle uitgevers een hekel hebben aan Xbox Game Pass’. De dienst zou namelijk de waarde van games tenietdoen en voor hen dus geen voordeel bieden.
In gesprek met
Eurogamer laat Miles Jacobson, het hoofd van Football Manager-ontwikkelaar
Sports Interactive, weten dat die claim niet klopt. Volgens de studio pakt de release van de Football Manager games op Game Pass juist altijd heel goed uit. Jacobson stelt dat het voor elke uitgever, elke ontwikkelaar en elke game verschillend zal zijn, maar dat Game Pass voor zijn studio heel positief uitpakt.
“Voor ons is het niets dan positief voor alle drie platformen (Xbox One, Xbox Series X/S en PC, red). Het simpele feit is dat Game Pass en Apple Arcade nieuwe mensen naar de franchise hebben gebracht die de games anders nooit hebben gespeeld.”
Vertrouwen uitbetalen aan Sega
Jacobson herkent zich dan ook niet in de situatie die Ryan en een paar andere studio’s hebben geschetst. Volgens de ontwikkelaar heeft
Sega jaren geleden een grote investering gedaan in Sports Interactive en wil de studio die investering belonen. Sports Interactive maakt over het algemeen dan ook ‘geen deals die slecht voor de zaken zijn’.