Nioh 2 krijgt negatieve reviews op PC

News
maandag, 08 februari 2021 om 13:00
nioh2 2f1584347382
Sommige games zijn gewoon niet geschikt om op een PC te spelen. Nioh 2 lijkt een van die games te zijn die gewoon heel slecht geoptimaliseerd is voor de PC en krijgt dus ook flink veel negatieve reviews te verduren.
Veel spelers op Steam laten in de reviews weten dat ze flink wat problemen ervaren met Nioh 2. Hun problemen liggen niet bij het verhaal of bij de kern van de gameplay, maar vooral op prestatievlakken. Hierdoor wordt de gameplay vervolgens weer slecht en krijg je dus een flinke lading aan negatieve reviews. De reviews benoemen vooral dat het een slechte PC port is.
Het origineel van Nioh 2 verscheen natuurlijk op de PS4 en is een ontzettend geliefde game. Nu de game eindelijk geport is naar de PC lijken er toch aardig wat problemen met de game te zijn. Sterker nog, spelers die met muis en keyboard spelen, zeggen dat de Nioh 2 nagenoeg onspeelbaar is omdat de game overduidelijk voor controllers is gemaakt. Daarnaast hebben ze ook veel last van framedrops en dus plaatsen ze veel negatieve reviews.
nioh2 6f1584354198

Hoge moeilijkheidsgraad

De spelers op PC benoemen in de negatieve reviews ook de hoge moeilijkheidsgraad van Nioh 2. Dan is het niet omdat de game te moeilijk is, maar doordat de slechte support voor muis en keyboard de game exponentieel veel moeilijker maakt. Sommige combo's zijn volgens hun echt ingericht op controllers. Dat gecombineerd met een regelmatig slecht framerate zorgt voor veel frustratie.
Nioh 2 heeft toen het oorspronkelijk uitkwam op de PS4 veel positieve recensies gehad. Het is dan ook een uitstekende game, wat ook regelmatig benoemd wordt in de negatieve reviews. De spelers op PC geven simpelweg aan dat het een slechte port is en dat het de hele ervaring matig maakt. De vraag om een uitgebreide patch is dan ook groot. Misschien dat een nieuwe game de oplossing biedt, maar dat hoeven we voorlopig nog niet te verwachten van Team Ninja.