Trends komen en gaan, ook in de game-industrie. Sommige bedrijven proberen in te spelen op wat op dat moment populair is. Maar daar ziet
Nintendo-legende
Shigeru Miyamoto weinig heil in.
Shigeru Miyamoto is een bekende naam bij Nintendo en zelfs in de hele game-industrie. Hij is bekend als bedenker van onder meer Mario en Zelda en wordt gezien als een grote creatieve geest die niet snel hetzelfde doet als een ander. In een interview met
IGN geeft hij nu aan dat hij het najagen van trends ook geen goed idee vindt.
Miyamoto geeft aan dat hij jongere ontwikkelaars dat ook graag meegeeft. “Ik vertel [jonge otnwikkelaars] altijd dat het najagen van een trend of het overtreffen van wat nu populair is, moeilijk gaat zijn”, aldus Miyamoto. Hij vindt het belangrijk dat je “in staat bent om iets nieuws te maken, iets dat nog niemand gedaan heeft”.
Het najagen van een trend is volgens hem stressvol en hoewel hij erkent dat het maken van iets nieuws ook kan zorgen voor stress, is het het meer waard. Miyamoto: “Het proces om iets nieuws te bedenken, een nieuwe ervaring te verzinnen, is heel leuk”.
Miyamoto haalt energie uit anderen
Miyamoto’s eigen creativiteit put hij trouwens niet alleen uit zichzelf. Hij omringt zich graag met andere creatievelingen. “Niet om hun energie te stelen, maar het geeft me de stimulans die de energie en de creativiteit voedt die ik nodig heb”.
Overigens heeft Miyamoto in hetzelfde interview nog wat inzicht gegeven in een grote vraag die veel mensen hebben rondom twee
Switch 2-games, namelijk waarom Donkey Kong er anders uitziet in Mario Kart World en Donkey Kong Bananza. Het doel is
om de aap expressiever te maken.
Die twee games kun je snel zelf gaan ervaren. De Switch 2 ligt op 5 juni in de winkel en Mario Kart World is een launch title. Donkey Kong Bananza verschijnt maar iets meer dan een maand later.