Gears-ontwikkelaar
The Coalition heeft een nieuwe video uit de doeken gedaan waarin ze tests uitvoeren op
Unreal Engine 5. De beelden doen personages er levensecht uitzien. Het realisme gaat zo ver dat dat individuele baardharen van de karaktermodellen te tellen zijn.
Gears of War-ontwikkelaar The Coalition heeft via een nieuwe video laten zien wat de studio wel niet kan met de
Xbox Series X-hardware in combinatie met
Epic Games' nieuwe Unreal Engine 5. In een techdemo laat de studio zien hoe realistisch personages wel niet kunnen ogen dankzij de nieuwe techniek. Wel wordt heel duidelijk gemaakt dat de beelden geen daadwerkelijke indruk geven van een game.
De demo is bedoeld om te laten zien hoe realistisch karakters gerenderd kunnen worden in de enige. Daarbij staan twee features centraal. Het betreft de Lumen en Nanite-functies van Unreal Engine 5.
Bekijk de beelden zelf hieronder.
Unreal Engine 5-techdemo wordt de nieuwe basis
Het personage dat centraal staat in de demo bestaat uit 130.000 driehoeken, terwijl er nog eens 31.000 puur en alleen gebruikt zijn voor het gezicht van het personage. Het haar, de baard en wenkbrauwen van het personage samen bestaan ook nog eens uit 3.5 miljoen driehoeken.
De nieuwe techdemo is een voorproefje van wat de studio kan doen met de techniek en dat belooft dus veel goeds. Eerder dit jaar liet de studio namelijk al weten de productie te schuiven naar een aantal nieuwe, onaangekondigde projecten. Om welke titels het gaat, is alleen nog niet bekendgemaakt. Vermoedelijk is één van de titels Gears of War 6 gezien het einde van deel 5, maar dat is officieel uiteraard nog niet bevestigd.