Afgelopen december onthulde Naughty Dog een gloednieuwe game. Er is nog niet veel onthuld over Intergalactic: The Heretic Prophet, maar in een interview vertelt regisseur Neil Druckmann nu waar de game werkelijk over gaat. Naughty Dog gaat controverse niet uit de weg.
The Last of Us Part 2 is een game waar niet iedereen heel blij van werd. Bepaalde creatieve keuzes maakten het een ‘love it or hate it’ game die nog altijd controversieel is en daar is bedenker Neil Druckmann zich van bewust. Maar het kan hem ook weinig schelen, zo onthult hij in een Creator to Creator interview met 28 Days Later-schrijver Alex Garland.
Er wordt bij Naughty Dog momenteel namelijk veel gegrapt dat de studio nu “iets doet waar mensen wat minder om geven”, namelijk geloof en religie. Wie zich afvroeg waarom er een zekere religieuze ondertoon zat in de titel “The Heretic Prophet” heeft nu dus een antwoord.
Aangezien religie een centraal onderwerp is van de game, heeft het tijdens de ontwikkeling ook veel aandacht gekregen. Naughty Dog heeft veel tijd besteed aan het bedenken en ontwikkelen van de religie op de planeet Sempiria. Op de planeet speelt de game zich af, nadat de hoofdpersoon er crasht.
Religie is niet het enige waar Intergalactic over gaat. Er is namelijk iets dat Intergalactic compleet anders doet dan The Last of Us en Uncharted. In die games heb je vaak een metgezel, maar nu wilde Naughty Dog een game maken over eenzaam zijn.
In Intergalactic ben je alleen op een planeet waarvan je niet weet wat er is gebeurd. Terwijl je ontdekt wat voor mensen er wonen en hoe hun geschiedenis eruit ziet, sta je er alleen voor.
Het is nog niet bekend wanneer Intergalactic: The Heretic Prophet moet verschijnen. Volgens Druckmann moet er nog het één en ander gebeuren voor hij uit kan komen. Hij weet zelfs nog niet helemaal zeker hoe het eindproduct eruit komt te zien.