Insider Tom Henderson heeft in een reeks aan tweets geschreven wat er allemaal komt in de Ubisoft game Skull and Bones, waar we al een lange tijd niks meer van hebben gezien.
Al in 2017 is de game Skull and Bones onthuld door Ubisoft op de E3. Het zou de eerste game zijn van Ubisoft's studio in Singapore. De game zou oorspronkelijk in 2018 verschijnen, maar heeft veel vertraging opgelopen.
Volgens de insider zou de game afspelen in de Indische Oceaan. Als speler begin je met een vlot, maar hoe langer je speelt hoe verder je kan komen en hoe groter je schip kan worden. Henderson zegt er wel bij dat een groter schip niet direct betekent dat het schip beter is. Kleine schepen gaan bijvoorbeeld sneller dan de grote schepen.
De game zou zich niet alleen op zee afspelen. Je kan ook naar het vaste land gaan om te gaan praten met NPC's. Tot nu toe hebben we allemaal gameplay op zee gezien van Skull and Bones.
Er zijn ook drie verschillende soorten schepen die je kan hebben, namelijk vrachtschepen, gevechtsschepen en verkenningsschepen. Spelers zouden aan de hand van blauwdrukken nieuwe schepen kunnen maken. Ze moeten daarvoor dan wel de resources bij elkaar zien te krijgen. Spelers kunnen de schepen ook voor een deel aanpassen naar hun eigen wens. De zeilen van schepen kunnen bijvoorbeeld worden aangepast.
Volgens de insider duurt het nog even voordat de game echt klaar is om uit te komen, maar de ontwikkelingen van de game gaan wel goed. Het plan van Ubisoft is om de game in 2022 uit te brengen.