Fans van de Metal Gear Solid-reeks kunnen uitkijken naar een remake van één van de beste delen. De
ontwikkeling van Metal Gear Solid Delta: Snake Eater gebeurt alleen wel zonder betrokkenheid van
Hideo Kojima.
De Metal Gear Solid-franchise is één van de meest iconische reeksen geworden in de game-industrie. Het zorgde er ook voor dat de carrière van geestesvader Hideo Kojima werd gelanceerd, die sinds Metal Gear Solid nu druk bezig is met de
Death Stranding games en film.
Dat werk geeft Kojima ook niet op om het ontwikkelteam van
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater te helpen met de remake. In gesprek met
IGN heeft een woordvoerder van
Konami bevestigd dat Kojima niet is betrokken bij de ontwikkeling van de nieuwe versie van Snake Eater.
“Hij is er niet bij betrokken. Het ontwikkelingsteam zal echter hard werken aan deze remake en ook aan de ports (voor Metal Gear Solid: Master Collection), zodat ze op meerdere platforms door nog meer spelers over de hele wereld kunnen worden gespeeld.”
In plaats van Kojima wordt de remake gemaakt door de studio Virtuos, naast een intern ontwikkelteam van Konami ontwikkelaars. Dat heeft de uitgever nu officieel bevestigd.
Eer doen aan het origineel
Konami wil met Metal Gear Solid Delta: Snake Eater trouw blijven aan het origineel. Dat wil de uitgever dan ook duidelijk maken met ‘Delta’ in de titel. De term zou namelijk staan voor ‘verandering zonder het aanpassen van de structuur’. Zo zal de remake onder andere
de originele stemmen blijven gebruiken.