Er lijkt een probleem te zijn bij
ING. Er stromen meldingen binnen van een
storing. In het afgelopen half uur is het aantal meldingen op
Allestoringen.nl in hoog tempo toegenomen.
Update - ING meldt storing nu zelf
Inmiddels kan
ING enige duidelijkheid geven over welke deinsten wel en niet werken. De
bank maakt nu zelf ook melding van de problemen via de website. Daar is te lezen dat Mijn ING en de Mobiel
Bankieren app beide niet werken, voor zowel particuliere als zakelijke klanten. Ook iDEAL werkt nog altijd niet.
Oorsrponkelijk bericht:
Als je ING klant bent, kan het zijn dat je momenteel niet van alle diensten gebruik kan maken. Er komen veel meldingen binnen van een
storing: er is al een piek te zien van ruim 15.000 meldingen. Ook
op Twitter zijn er mensen die klagen bij de bank.
Waar de problemen precies vandaan komen is niet duidelijk, maar de klachten hebben ING bereikt en er wordt onderzoek gedaan. Gebruikers spreken van problemen met de app, maar volgens de
storingspagina van ING zijn er geen problemen bekend.
ING storing mogelijk iDEAL probleem
Waar wel duidelijk sprake is van een probleem, is bij iDEAL. De bereikbaarheid van de dienst
is voor ING klanten momenteel minder dan een procent. Het zou natuurlijk kunnen dat dat ook is waar de gemelde problemen met de ING app vandaan komen: de app is per slot van rekening nodig om met iDEAL te betalen.
Het zal moeten blijken hoe lang de storing nog aanhoudt. Het aantal meldingen lijkt begonnen aan een voorzichtige daling, maar of dat doorzet is afwachten. Ook als de meldingen niet meer stijgen, maar best traag dalen hebben klanten nog steeds te maken met een potentieel lange storing.