Heb je problemen met Viaplay? Dit is de oorzaak!

News
dinsdag, 01 maart 2022 om 18:30
viaplay logof1646151900
Vanaf 1 maart is Viaplay officieel in Nederland gelanceerd door moederbedrijf Nordic Entertainment Group AB. De ervaring verloopt alleen niet helemaal soepel voor alle gebruikers.
Omdat de streamingdienst net gelanceerd is, zijn er natuurlijk veel mensen die direct willen kijken wat er beschikbaar is. Dit zal leiden tot een groot aantal bezoekers op de app of op de site, de servers van de streamingdienst zullen de komende week dus even wat overuren moeten draaien. Dit kan als gevolg hebben dat het soms niet helemaal soepel loopt en dan krijg je dus een error 404. Vooral de "Probeer Viaplay"-knop werkt slecht, je krijgt namelijk vervolgens een leeg scherm te zien. Je kan dit probleem omzeilen door op de aanmeld-knop te klikken en vanaf daar een account te maken.
Ook lijken er wat problemen te zijn als er teveel schermen tegelijk gebruikt worden. Je kan bij Viaplay namelijk twee streams tegelijkertijd bekijken. Maar wil je een derde starten, dan krijg je een foutmelding en zul je een andere stream moeten sluiten.
Een simpel idee, maar toch werkt dat niet altijd direct helemaal lekker. Als je er zeker van bent dat je de tweede stream start en niet de derde, maar toch een error krijgt, dan is dit een foutje van de service. Dit kan verholpen worden door op uitloggen te klikken en je daarna weer aan te melden.

Viaplay via Ziggo of via KPN ook problemen

Als je wil inloggen via je Ziggo of KPN gekoppelde account kan je ook tegen wat kleine problemen aanlopen, maar niet getreurd want Ziggo of KPN kan je daarbij helpen. Viaplay heeft in een kleine FAQ al aangegeven dat als er problemen zijn je dus contact met je provider op kan nemen. Gedurende de komende dagen zal je dus ook meer info krijgen vanuit je provider over je Viaplay account.

Populair Nieuws