Het
F1-team van
Mercedes is een speciale
samenwerking aangegaan. Lewis Hamilton en George Russell kunnen nu voortaan ‘WhatsAppen’ met het team tijdens een Grand Prix.
Communicatie in de
Formule 1 is extreem belangrijk. Tijdens elke sessie - of het nu een vrije training, kwalificatie of race is - krijgt de coureur essentiële informatie doorgespeeld van zijn race engineer. En de feedback van de coureur is ondertussen ook heel belangrijk, zoals hoe de banden het uithouden of wanneer ze iets vreemds voelen aan de auto.
Elk stuur in de Formule 1 heeft dan ook een ‘call’-knop, om de lijn met de race engineer open te gooien. Maar voor
Mercedes is die knop nu veranderd. Het team heeft namelijk
een samenwerking aangekondigd met WhatsApp.
Voortaan kunnen
Lewis Hamilton en
George Russell op de iconische
WhatsApp-knop drukken op het stuur om te praten met het team. Kijk er dus niet vreemd van op als je het logo ineens ziet bij een
onboard-shot van de Mercedes coureurs.
Creatieve advertenties in F1
Al decennialang zijn sponsors een groot onderdeel van de Formule 1. Het bouwen van de geavanceerde auto’s is allesbehalve goedkoop en teams kunnen dus goed de inkomsten van sponsors gebruiken.
De laatste jaren worden advertenties op de auto’s alleen wel steeds creatiever. Zo gebruikt McLaren de
wheel covers om
te adverteren voor Google Chrome en is de
engine air intake bij Williams
op een slimme manier overgenomen door Duracell.