Bij de Nederlandse
bank ABN Amro is een grote
storing omtrent het
internetbankieren. Via Allestoringen worden vele meldingen gemaakt over problemen met het regelen van geldzaken via het internet. Hoe lang de storing van kracht is, blijft nog de vraag.
Update - Storing voorbij
Inmiddels is de storing weer voorbij en kun je opgelucht ademhalen als je bij ABN Amro ingeschreven staat. De storing is verholpen en dus kun je gewoon weer internetbankieren.
Oorspronkelijk bericht hieronder:
Tussen 8.00 en 9.00 uur is een piek te zien van meldingen
die via Allestoringen gemaakt worden. In korte tijd stond de teller om meer dan 200 meldingen van problemen met het internetbankieren van ABN Amro. Deze teller loopt nog steeds op. Wel moet gesteld worden dat Allestoringen door middel van een steekproef-systeem niet altijd de vinger op de pols heeft betreffende storingen.
Op de officiële site van de Nederlandse bank wordt nergens gesproken over een storing. XGN heeft zelf ook getest of er last is van een storing en kreeg bij een inlog-poging de volgende melding: MESSAGE-WEB000-999. Hierbij wordt aangegeven dat het om een technische fout gaat, waardoor het wel degelijk om een storing lijkt te gaan.
Internetbankieren storing bij ABN status
Op het moment is nog onduidelijk hoe lang de storing van kracht is. Wanneer hier meer duidelijkheid over is, updaten we dit bericht.