Door de jaren heen zijn streamingdiensten eigenlijk alleen maar duurder geworden. Ook als ze goedkoop in de markt gezet worden komt er vaak een prijsverhoging.
Netflix introduceert binnenkort juist een goedkoper
abonnement en blijkt nu zelfs open te staan voor een
gratis versie van de dienst.
Netflix is de prijsverhoging zeker niet vreemd, maar begint ook in te spelen op mensen die graag Netflix content willen zien, maar er niet zoveel geld voor opzij kunnen zetten. Er komt bijvoorbeeld een goedkoper abonnement dat de lagere prijs compenseert met reclame. Dat kan uiteindelijk misschien ook leiden tot een gratis Netflix.
Tijdens de laatste kwartaalbespreken van Netflix kregen de co-CEO’s van het bedrijf de vraag of Netflix ooit een gratis
streamingdienst met reclame zou lanceren. Ted Sarandos, één van de
CEO’s liet weten dat Netflix “open staat voor alle verschillende modellen die er nu zijn”, meldt
The Hollywood Reporter. Netflix houdt het gratis segment “zeker” in de gaten.
Dat wil nog niet zeggen dat er binnenkort ineens een gratis Netflix lanceert. Voorlopig wil het bedrijf eerst het reclame-abonnement en betaald wachtwoord-delen in goede banen hebben. Pas daarna ligt een gratis versie van de dienst mogelijk op tafel.
Netflix-abonnees weer in de lift
Dat een gratis Netflix nu geen prioriteit heeft is misschien niet zo gek. Na een moeilijke start van 2022 gaat het namelijk weer een stuk beter met het bedrijf. Er zijn in het afgelopen kwartaal bijvoorbeeld
meer abonnees bijgekomen dan verwacht werd, dankzij een aantal goed bekeken series.