Geoff Keighley erkent probleem met speeches tijdens Game Awards

News
maandag, 11 december 2023 om 16:30
game awards 2023f1702298739
De Game Awards is op de eerste plaats een prijzengala, maar daar lijkt het in de praktijk niet op. Geoff Keighley erkent dan ook dat speeches verkeerd zijn aangepakt tijdens het evenement.
Vorig jaar wist Christopher Judge net geen acht minuten aan te tikken met zijn speech, toen hij de award voor Best Performance in ontvangst nam tijdens de Game Awards. De organisatie besloot daarom om dit jaar een limiet in te stellen op de lengte van een speech.
Daarbij is er alleen iets te agressief ingegrepen. Winnaars hadden namelijk maar dertig seconden de tijd om iedereen te bedanken, wat tot pijnlijke situaties heeft geleid. Zo was Swen Vincke van Larian Studios, die de prijs voor Game of the Year won voor Baldur’s Gate 3, een ode aan het brengen van een ontwikkelaar die was overleden, toen ‘Please wrap it up’ op een scherm verscheen.
In de drie uur die de Game Awards duurde, waren de winnaars slechts tien minuten aan het woord. Geoff Keighley erkent dat ook dat er een verkeerde beslissing is gemaakt, zo laat hij weten op Twitter.

“Ik ben het ermee eens dat de muziek dit jaar te snel werd afgespeeld voor de prijswinnaars en ik heb ons team gevraagd om die regel te versoepelen naarmate de show vorderde. Hoewel niemand echt werd afgesneden, is het iets om in de toekomst aan te pakken.”

Kritiek op de Game Awards

Tijdens de show en na afloop was er veel kritiek op de organisatie. Volgens velen zijn de Game Awards namelijk meer een reclamepraatje geworden, dan een plek om de prestaties van ontwikkelaars in de game-industrie te vieren. De show zat namelijk vol met nieuwe trailers en Hideo Kojima, die een goede vriend is van Keighley, kreeg maar liefst zes minuten de tijd om zijn nieuwe game OD te promoten.