Naughty Dog werkt momenteel aan The Last of Us Multiplayer en nog een geheim project. Maar een nieuwe titel kan zomaar eens geïnspireerd zijn door het populaire
Elden Ring.
De games van Naughty Dog zijn allemaal zeer cinematisch en verhaalgedreven. Het is dan ook niet zo vreemd dat er een grote blockbuster is gemaakt van Uncharted en dat
The Last of Us volgende week een eigen serie krijgt op HBO Max.
Maar
Neil Druckmann, de co-president bij Naughty Dog en schrijver van The Last of Us games, wil het in de toekomst misschien anders gaan aanpakken. In gesprek met
The Washington Post laat hij namelijk weten erg geïntrigeerd te zijn van de minimalistische manier waarop games als
Elden Ring het
verhaal brengen.
“Ik ben de laatste tijd meer geïntrigeerd door dingen als Elden Ring en Inside, die niet zozeer vertrouwen op een traditioneel verhaal om hun verhaal te vertellen. Sommige van de beste verhaallijnen in The Last of Us zitten in de cinematica, maar veel andere verhalen zit in de gameplay, en het bewegen door de ruimte, en het begrijpen van de geschiedenis van een ruimte door er gewoon naar te kijken en het te onderzoeken.
Voor mij is dat op dit moment het grootste plezier dat ik beleef aan spellen die erop vertrouwen dat het publiek dingen uitzoekt. Games die je niet aan het handje houden, dat is waar ik echt door geïntrigeerd ben."
Volgt Naughty Dog de Elden Ring-aanpak?
De aanpak van FromSoftware kan Druckmann zomaar eens gaan gebruiken voor een nieuwe
game van Naughty Dog. Het is alleen de vraag of dat ook kan in het project waar de studio momenteel aan werkt. Het is onduidelijk in welke fase die game zich momenteel bevindt en waar het verhaal over gaat.
Druckmann heeft er bewust voor gekozen om
stil te blijven rondom de nieuwe game. Op die manier hoopt hij crunch voor de werknemers te voorkomen, omdat fans bijvoorbeeld niet lang hoeven uit te kijken naar een game die al twee of drie jaar eerder is onthuld.