Het is nog niet bijzonder lang geleden dat
Final Fantasy 16 in de winkel verscheen. De komende tijd wordt er nog
hard gewerkt aan DLC en een PC-versie, dus
Final Fantasy 17 is nog niet aan de horizon. Toch heeft de producer van het zestiende deel alvast twee heel verschillende ideeën voor en nieuwe game.
Twee Final Fantasy-games zijn zelden hetzelfde. Wanneer het tijd is voor deel 17, zal dat dan ook vast anders spelen dan
Final Fantasy 16. Producer
Naoki Yoshida heeft alvast wat ideeën.
In de
AIAS Game Maker’s Notebook Podcast suggereert hij namelijk dat de volgende game in de reeks een hybride van real-time en turn-based combat kan krijgen, nadat de vorige game vooral voor real-time ging. Een ander idee is om compleet de andere kant op te gaan en een game te maken die volledig turn-based is en zelfs pixel-art gebruikt zoals de oude games.
“Final Fantasy 17 heeft nieuw bloed nodig”
Het is alleen niet gezegd dat Yoshida één van deze games gaat maken: hij weet niet eens of hij de volgende game gaat maken. Volgens de producer is het geen slecht idee om een jongere producer aan het hoofd van Final Fantasy 17 te zetten. Zo kan de nieuwe game uitdagingen bieden die in de wereld van vandaag passen.
Yoshida’s twee ideeën zijn dan ook meer ter illustratie van het soort idee dat kan komen nadat een nieuwe producer aan de slag gaat met Final Fantasy 17. Beide ideeën zijn heel anders dan Final Fantasy 16, omdat Yoshida van mening is dat een nieuw deel flink anders moet zijn dan wat er eerder is gedaan. Het allerbelangrijkste is alleen dat de makers van de volgende game zelf weten wat ze leuk zouden vinden in een Final Fantasy-titel.