Het heeft even geduurd, maar sinds eerder deze week hebben we een beter idee van hoe
Tears of the Kingdom zich onderscheidt van
Breath of the Wild. De
gameplay demonstratie heeft ons waarschijnlijk niet elke nieuwe
feature laten zien, maar misschien toch meer dan gedacht. Fans denken namelijk dat een gloednieuwe feature per ongeluk is getoond.
Dankzij
een korte demonstratie van Zelda-producer Eiji Aonuma hebben fans eindelijk kunnen zien hoe een aantal van de nieuwe features werken. Veel daarvan waren al in de trailers te zien, maar dan vaak zonder al te veel uitleg van hoe ze werken. Dat is nu wel anders en het ziet ernaar uit dat er weer bergen mogelijkheden zijn om de wereld in
Tears of the Kingdom te verkennen.
Fans denken alleen dat één van die manieren nog niet is getoond, namelijk een mogelijkheid om onder water te zwemmen. Wie goed oplet tijdens de gameplay demonstratie
kan namelijk zien dat Links nieuwe Ascend-vaardigheid onder water te gebruiken is. Deze feature is bedoeld om dwars door een plafond omhoog te komen en werkt dan ook niet wanneer Link tegen het einde van de demonstratie in vrije val is met overal open lucht om hem heen.
Maar wanneer hij in het water terechtkomt is aan de interface te zien dat Ascend weer te gebruiken is, maar alleen zolang Link kopje onder is. Zodra hij het hoofd weer boven water heeft, wordt de Ascend-optie weer grijs. Dat doet veel fans vermoeden dat je in Tears of the Kingdom, in tegenstelling tot in Breath of the Wild, onder water kunt zwemmen. Ascend zou dan dienen als snelle manier om weer boven water te komen.
Wanneer is de release van Tears of the Kingdom?
Of je een duik kunt nemen in Tears of the Kingdom zal nog moeten blijken. De game verschijnt op 12 mei, dus we moeten nog even wachten. Het kan natuurlijk zijn dat er in de tussentijd nog meer gameplay features worden getoond, maar anders is het nog even zes weken wachten om zeker te zijn of onder water zwemmen een feature is of niet.