Elden Ring team voelt veel druk door Demon's Souls Remake

News
maandag, 03 januari 2022 om 10:45
elden ringf1624265922
FromSoftware, de ontwikkelaar achter Elden Ring en de Souls-reeks, wordt geprezen om haar games. Toch werd volgens regisseur Hidetaka Miyazaki de druk flink opgevoerd voor het team door de Demon’s Souls Remake van Bluepoint Games.
Veel liefhebbers van de Souls-franchise hebben lange tijd gevraagd om een remake van Demon’s Souls, de game waar het allemaal mee begon. De rechten daarvan liggen alleen bij Sony en niet bij FromSoftware, dus gaf de Japanse uitgever de opdracht aan Bluepoint Games om een nieuwe versie te maken. Dat is goed gelukt, want de Demon’s Souls Remake wordt alom geprezen, mede dankzij de prachtige graphics op de PlayStation 5.
De succesvolle remake is leuk is voor fans van het eerste uur en Souls-liefhebbers die het origineel nooit hebben kunnen spelen. Het zorgde alleen wel voor veel extra druk bij het grafische team van FromSoftware tijdens de ontwikkeling van Elden Ring, dat laat regisseur Hidetaka Miyazaki weten in gesprek met Edge Magazine.
Miyazaki wil dan ook de verontschuldigingen aanbieden aan zijn team, omdat hij weet dat ze altijd extreem hard werken, maar niet dezelfde prioriteit hebben in vergelijking met andere teams. Ondertussen heeft zijn team wel veel nieuwe features geïntroduceerd om ‘de mooiste games te maken die we ooit hebben geproduceerd’.

Miyazaki speelt eigen games niet

In het interview laat Miyazaki ook weten dat hij de remake van Demon’s Souls niet zelf heeft gespeeld. De regisseur houdt er niet van om games waar hij zelf heeft meegeholpen met de ontwikkeling vervolgens te spelen. De president van FromSoftware heeft dan ook al laten weten dat hij Elden Ring niet zal gaan spelen, omdat de game geen verrassingen meer voor hem in petto heeft.