Elden Ring krijgt Ray-Tracing na release via patch

News
dinsdag, 09 november 2021 om 11:30
elden ringf1624265922
From Software laat steeds meer details weten over Elden Ring, ook al duurt het nog een paar maanden voordat de game zal uitkomen. Zo zal de game na release Ray-Tracing gaan krijgen en weten we welke resolutie en framerate de console-versies zullen krijgen.
Het is bekend dat From Software altijd een beetje geheimzinnig is omtrent haar games. Dat past ook wel goed bij titels als Dark Souls, omdat in die games ook niet alle informatie op een presenteerblaadje wordt aangereikt. Ook voor Elden Ring leken er maar weinig details gedeeld te worden, maar daar lijkt nu verandering in te komen.
Zo heeft de ontwikkelaar vorige week nog een lange gameplay video naar buiten gebracht, waarin verschillende aspecten van de game werden belicht. En nu weten we ook meer over de technische kant van Elden Ring. Op de support site van Bandai Namco, de uitgever van de game, zijn nu namelijk de specificaties van de verschillende versies bekendgemaakt.

Ray-Tracing voor next-gen en PC

Op de site is te lezen dat de PS5- en Xbox Series X-versie van de game tot 4K resolutie ondersteunen en tot 60 frames per seconde. Dat zal waarschijnlijk niet allebei tegelijkertijd mogelijk zijn, met de hoge framerate voor de Performance Mode en 4K resolutie voor de Graphic Mode. De last-gen versies moeten het doen met 30 FPS.
Het meest opmerkelijke is dat de PS5-, Xbox Series X- en PC-versie ook Ray-Tracing zullen ondersteunen, maar niet de Xbox Series S-versie. Die feature zit bovendien niet ingebakken in de game zelf, maar zal worden ontgrendeld via een patch, zo is op de site van Bandai Namco te lezen. Het is ook niet duidelijk of dat meteen zal zijn via een Day One patch, of dat we daar nog iets langer op zullen moeten wachten.