Met de release van
Black Widow draait er niet alleen weer een grote MCU film in de
bioscoop, maar ook op
Disney+. De streamingdienst is zelfs voor een derde van de
omzet verantwoordelijk geweest in het openingsweekend.
Na een lange tijd zijn de bioscopen eindelijk weer open in veel landen, nadat ze meerdere maanden gesloten moesten worden door het coronavirus. Om het publiek weer naar te zalen te trekken zijn er natuurlijk wel grote films nodig en die zijn zeker gearriveerd met Fast & Furious 9 en
Marvel’s Black Widow.
Van Fast & Furious was al bekend dat de film
goede bezoekersaantallen heeft getrokken, maar ook Black Widow heeft de nodige omzet opgebracht. Volgens Disney heeft de
Marvel-film in het openingsweekend
215 miljoen dollar in het laatje gebracht. Opvallend genoeg komt bijna 36 procent daarvan op het conto van Disney+, dat Black Widow aanbiedt als een Premier Access-film.
Black Widow meteen kijken op Disney+
Net zoals Mulan en Raya and the Last Dragon is Black Widow namelijk vanaf dag één te zien op Disney+ dankzij het Premier Access-programma. Daarvoor moeten gebruikers naast de gebruikelijke abonnementskosten alleen ook een extra fee betalen van 21,99 euro. Wanneer je de prijs hebt betaald kan je wel onbeperkt de film kijken, in tegenstelling tot de bioscoop. Wie niet extra wil betalen voor de film moet wachten tot 6 oktober. Dan zal Black Widow voor alle Disney+ abonnees te zien zijn zonder extra bijkomende kosten.