EA laat spelers mogelijk hun eigen stem gebruiken voor personages

News
woensdag, 29 november 2023 om 14:00
eaf1643880594
EA heeft het patent aangevraagd voor een technologie waarin gamers hun in game voice kunnen aanpassen aan hun eigen. Zo kunnen spelers hun eigen stem gebruiken voor de protagonist.
Electronic Arts heeft onlangs een nieuw patent aangevraagd met als doel spelers in staat te stellen hun in-game personages te laten communiceren met hun eigen stemmen. Dat is opgevallen door VeryAliGaming.
Het patent beschrijft een systeem waarbij spraakinhoudsgegevens worden ingevoerd op een bepaalde manier. Op deze manier genereert dezelfde kenmerken die de gewenste stem of stijl van de speler weerspiegelen. Deze combineert de kenmerken van de stem met iets dat is gekoppeld aan de speler. Hierdoor wordt de stem van de speler gereproduceerd voor het in-game personage.

Revolutionerend voor de gaming industrie

Deze geavanceerde technologie kan spraakaudio genereren in de stem van de speler, waarbij zelfs non-verbale elementen zoals toon, emoties en elders worden vastgelegd. Het systeem accepteert tekstinvoer, wat een praktisch en veelzijdig alternatief biedt voor traditionele methoden die uitgebreide opgenomen spraakgegevens vereisen. Spelers kunnen eenvoudig de gewenste dialogen typen voor hun personages.
Dit innovatieve eigendomsrecht opent de deur naar een meer gepersonaliseerde game-ervaring, waarin in-game personages op een natuurlijke en herkenbare manier de stem van de speler aannemen. Het is bovendien een goede oplossing voor games waarin de hoofdpersonages helemaal geen stem hebben, omdat de ontwikkelaar geen bepaalde stem wil 'plakken' op het personage dat spelers zelf hebben gemaakt.