Dragon's Dogma 2 krijgt een gewilde feature erbij

News
donderdag, 15 februari 2024 om 13:00
dragons dogma 2 dragonf1707995094
Er gingen de laatste tijd geruchten dat Dragon’s Dogma 2 gelimiteerd zou zijn qua framerate. Maar de game director heeft nu bevestigd dat de game juist een gewilde feature krijgt.
De eerste Dragon’s Dogma was een erg actievolle game. Helemaal in de latere fases van het spel kan er zich veel op het scherm afspelen. Van enorme mythologische monsters tot aan explosieve spreuken. En dan lopen er ook nog eens meerdere personages over het scherm die hun eigen ding doen.
Dragon’s Dogma 2 lijkt ons te trakteren op een soortgelijke chaos en dat zou volgens geruchten ook invloed hebben op de framerate. Er gingen namelijk verhalen dat de framerate capped zou zijn op 30 frames per seconde.
Volgens game director Hideaki Itsuno klopt dat alleen niet. De ontwikkelaar heeft onthuld dat Dragon’s Dogma 2 bij release meteen een uncapped framerate zal krijgen. Daarnaast krijgt de game ook ondersteuning voor Variable Frame Rate (VFR). Dat lijkt het geval te zijn voor PC en de consoles.

De beste optie voor Dragon’s Dogma 2?

Door de uncapped framerate kan de game een hogere framerate van 30 fps bereiken. Sommigen plaatsen alleen vraagtekens bij de beslissing van Capcom of het wel de juiste is. Doordat er zich veel op het scherm kan afspelen, kan de framerate erg fluctueren. In dat geval zou een vaste framerate van 30 preferabel zijn.
Volgens John Linneman van Digital Foundry was Dragon’s Dogma 2 tijdens het testen ‘erg onstabiel’. In een post op X laat hij dan ook weten dat hij hoopt op een Performance Mode, zodat de game beter kan draaien op de consoles.=

Populair Nieuws