Krijgt Dragon's Dogma 2 deze keer wel fast travel?

News
dinsdag, 23 januari 2024 om 15:30
dragons dogma 2 colossusf1706012404
Eén van de grootste klachten van spelers van de eerste Dragon’s Dogma was een gebrek aan traditionele fast travel. Maar krijgt Dragon’s Dogma 2 nu wel een fast travel-systeem?
Hideaki Itsuno, de regisseur van Dragon’s Dogma 2, heeft een duidelijke mening als het aankomt op fast travel. In een interview met IGN laat de ontwikkelaar weten dat als spelers constant besluiten om fast travel te gebruiken in een game, dat de game in kwestie niet leuk is om te spelen.
Volgens de regisseur is het aan de ontwikkelaar om ‘reizen leuk te maken’. Zo is het belangrijk om dingen op de juiste locatie te zetten om te ontdekken voor spelers of vijanden laten opduiken op andere manieren, zodat het steeds voor nieuwe ervaringen zorgt.

Gelimiteerde fast travel in Dragon’s Dogma 2

Met de afkeer voor een traditioneel fast travel-systeem, waar je vrij naar eerdere ontdekte plekken kan teleporteren, is het dan ook niet heel vreemd dat zo’n systeem opnieuw niet in Dragon’s Dogma 2 zit. In plaats daarvan hebben spelers de beschikking over twee systemen, die elk met hun eigen caveats komen.
Zo kunnen spelers teleporteren naar Port Crystals in de wereld, maar daarvoor heb je gelimiteerde Ferrystones nodig. De andere optie is om een ossenkar te pakken, om sneller te reizen dan met de benenwagen. Die optie kan alleen wel voor verrassingen zorgen, zo laat Itsuno weten.

“Als je op een ossenkar rijdt, wordt het pad soms geblokkeerd door goblins en heb je geen andere keuze dan af te stappen en te vechten. Als je dat doet, kan er een Griffin op je afkomen die de hele kar in één klap vernietigt, zodat je de rest van de weg moet lopen terwijl je zijn naam vervloekt.”