Dit megabedrag vroeg MGM aan Netflix en Apple voor No Time to Die

    Eind oktober was op XGN te lezen dat de nieuwste James Bond film ‘No Time to Die’ bijna naar Netflix was gegaan. De film kon vanwege corona dit jaar niet in de bioscopen verschijnen, dus was MGM opzoek naar een alternatief. Maar dit blijkt uiteindelijk te zijn afgeketst omdat MGM wel erg veel geld eiste.

    Universal Pictures International

    MGM wilde de rechten van de 007-film graag verkopen, maar daar zat wel een stevig prijskaartje aanvast. Eind oktober werd nog gemeld dat MGM 600 miljoen dollar voor No Time to Die wilden hebben, maar het bedrag blijkt in werkelijkheid een stuk hoger te liggen. Onder andere Apple en Netflix vonden de prijs veel te gortig en haakte af. Zeker omdat MGM ‘maar’ 250 miljoen dollar kwijt was voor de gehele productie van No Time to Die en dat een groot deel van dat bedrag ook nog eens was betaald door sponsors als Heineken, Land Rover en Omega.

    Vraagprijs MGM veel te hoog?

    Maar deze week meldt Los Angeles Times zelfs dat MGM een slordige 800 miljoen dollar zou hebben gevraagd voor No Time to Die. Vele honderden miljoenen meer dan die ‘gesponsorde’ 250 miljoen dollar. Een hoge vraagprijs van MGM dus, helemaal als je nagaat dat MGM door het uitstellen van No Time to Die nu ook nog eens zo’n 30 tot 50 miljoen dollar extra kwijt is.

    Nog heel veel nachtjes slapen

    Maar goed, hoe hoog het bedrag dan ook wel niet geweest mag zijn, uiteindelijk moeten we nog steeds even wachten op de nieuwste Bondfilm No Time to Die. In deze pandemie lijkt niks meer helemaal zeker, maar op dit moment staat de première van No Time to Die gepland op 2 april 2021, ruim een jaar na de oorspronkelijke datum.

    Loading...
    x

    © 2005 - 2021 Alle rechten voorbehouden.