De nieuwe cijfers van
Disney+ zijn bekendgemaakt. Hierin blijkt dat de
streamingsdienst van Disney veel nieuwe
abonnees heeft gekregen. Qua groei heeft de dienst zelfs
Netflix ingehaald.
The Walt Disney Company heeft deze week haar
nieuwe cijfers bekendgemaakt. Uit de cijfers is gebleken dat de streamingsdienst
Disney+ het afgelopen kwartaal bijna 12 miljoen abonnees erbij heeft gekregen.
In totaal heeft Disney+ er 11.8 miljoen abonnees bij gekregen. Daarmee overtrof is het gemiddelde waar analisten op hoopten, 7 miljoen nieuwe abonnees, overtroffen. De aandelen van Disney stegen hierdoor met een waarde van 8 procent. Voor
Netflix geldt juist dat investeerders zich zorgen maken over de groeipotentie. Netflix had afgelopen kwartaal een groei van 8,3 miljoen nieuwe abonnees. Daarnaast verwacht Netflix 2,5 miljoen nieuwe abonnees in het komende kwartaal.
Hoewel Disney+ het dus qua abonnees goed doet, is de omzet van de streamingsdienst wat minder. De omzet van Disney steeg met 34 procent tot 4,7 miljard dollar, maar het verlies groeide met 27 procent tot 600 miljoen dollar. The Walt Disney Company draaide vooral verlies met Disney+. Zo zouden de kosten voor productie, programmering, marketing en technologie erg hoog zijn.
Netflix is nog steeds grootste streamingsdienst
Op dit moment is Netflix nog steeds de grootste streamingsdienst ter wereld met zo’n 222 miljoen abonnees. Daarop volgt
Prime Video met 175 miljoen abonnees. Op de derde plek staat Disney+ met 129,8 miljoen abonnees. Het doel van Disney is om in 2024 in totaal tussen de 230 en 260 miljoen abonnees te hebben over de hele wereld.