Na het uitproberen van het aanbieden van een veel goedkoper abonnement met reclames wilt streamingdienst
Disney+ nu ook experimenteren met het bieden van meer nieuwe mogelijkheden voor abonnees. Waaronder het aanbieden van games.
Disney+ wilt de strijd aangaan met de oceaan aan huidige streamingplatforms. De keuze voor het aanbieden van een goedkopere variant van Disney+ met reclamespotjes in de Verenigde Staten bleek een succes te zijn. Bijna 50 procent van de nieuwe leden bleek daarvoor te kiezen.
Beter goed gestolen dan slecht bedacht
Disney+ lijkt met de nieuwe plannen de strijd aan te gaan met
Netflix. De concurrerende streamingdienst heeft de laatste tijd ook veel stappen gemaakt met betrekking tot een groter aanbod van onder andere zelfs games. Disney+ heeft nu aangekondigd dit ook te willen doen.
Een toevoeging in de wereld van streamingplatforms is dat Disney eerder
bekend heeft gemaakt de
streaming platforms Disney+ en Hulu te willen samenvoegen. Het idee achter deze fusie is dat Disney één groot platform wil hebben om de strijd aan te gaan met onder anderen Netflix en HBO Max. In Nederlander zijn Disney+ en Hulu al samengevoegd, waarbij de content van Hulu wordt gedeeld via de 'Star-pilaar'.
Ook overweegt Disney+ een erg controversiële verandering aan te brengen die voor Netflix heel lucratief bleek te zijn. Zo twijfelt Disney+ voorman Bob Iger over het beperken en of het verbieden van het delen van wachtwoorden. De concrete plannen worden bekendgemaakt op 10 januari bij een Disney presentatie in Las Vegas.