CD Projekt RED belooft betere marketing na Cyberpunk 2077

News
donderdag, 01 april 2021 om 10:30
cyberpunk 2077 artf1592823238
CD Projekt RED geeft aan dat het bedrijf gaat werken aan de manier waarop ze games promoten voor de release. Het Poolse bedrijf maakt duidelijk geleerd te hebben van de fouten die zijn gemaakt in de marketingcampagne van Cyberpunk 2077. De manier waarop maakt de studio ook alvast duidelijk.
CD Projekt RED gaat in de toekomst met kortere marketingcampagnes werken. Zo maakt het bedrijf duidelijk in een strategische bespreking. Tevens gaat het bedrijf stappen zetten om fans een beter beeld te geven over hoe games eruit zien wanneer ze lanceren.
De aanpassingen komen een paar maanden na de verschrikkelijke lancering van Cyberpunk 2077. Het lijkt daarmee grotendeels een directe reactie te zijn op de marketingcampagne van de meest recente game van de Poolse studio. De marketing van Cyberpunk 2077 werd immers over acht jaar verspreid. Daarnaast werd de game slechts op één platform getoond, iets waar de studio ook aan wil werken.
cyberpunk 2077 04f1578407674

Cyberpunk 2077 maakte beloftes niet waar

Een ander onderdeel van de marketingcampagne voor Cyberpunk 2077 was dat er beloftes werden gemaakt die uiteindelijk niet zijn nagekomen. Zo zouden NPC's volledige levens hebben in de stad, terwijl de verschillende levenspaden ook compleet anders zouden zijn. Achteraf bleek dit niet helemaal te kloppen, want deze features hebben de release niet gehaald.
Grootste doorn in het oog van fans is dat de Poolse studio de staat van de game verzweeg op consoles. In de marketing werd steeds gefocust op de PC-versie van de game. Toen bij de lancering bleek dat de staat van de PS4- en Xbox One-versies erbarmelijk was, werden fans dan ook (terecht) kwaad.
Nu moet dit allemaal gaan veranderen volgens CD Projekt. Door het verkorten van de marketingcampagnes krijgen spelers een duidelijker en realistischer beeld van de staat van toekomstige games. Ook wordt de focus gelegd op het tonen van gepolijste gameplaybeelden van ieder platform. Wel wordt de deur open gehouden voor vroege teasers "wanneer dit logisch is". Toch moet de nieuwe strategie meer lijken op de manier waarop Bethesda Fallout 4 bracht in 2015.