Assassin's Creed Valhalla verhaal krijgt ‘unieke’ structuur

    Assassin's Creed Valhalla is onlangs onthuld en dus komen er langzaam details naar buiten. Niet alleen over gameplay komt het één en ander aan het licht. In een interview met GameSpot liet de narrative director van de game weten dat Valhalla’s verhaal gestructureerd wordt op een manier die hij nog niet eerder heeft gezien.

    Volgens Darby McDevitt, narrative director voor Assassin's Creed Valhalla, wordt de benadering van het verhaal in de game ‘uniek’. Het zou één van de meest opvallende aspecten van de game worden, zonder te vertrouwen op next-gen technologie. McDevitt beschrijft het als volgt:

    “... het [verhaal] leunde helemaal niet op next-gen tech, het leunde op het structureren van verhaal-ervaringen op een manier die ik, voor zover ik kan bedenken, niet in andere games heb gezien — dit wordt zeker een uniek verhaal voor Assassin's Creed fans. Maar ik durf zelfs te zeggen dat het uniek is voor alle games.”
    — Darby McDevitt, narrative director voor AC Valhalla

    Informatie presenteren

    Wat deze nieuwe benadering van het verhaal precies uniek maakt is nog onduidelijk. McDevitt spreekt over experimenteren met de manier waarop informatie aan de speler wordt gepresenteerd. Maar hoe die informatie in Valhalla wordt gepresenteerd en wat er uniek aan, is houdt hij nog achter.

    Wat er zo uniek is aan Valhalla kunnen we eind 2020 zelf zien. Dan verschijnt de game namelijk voor PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X, PC en Google Stadia.

    Assassin's Creed Valhalla

    Verkijgbaar vanaf 10 november 2020

    Meer over deze game
    x

    © 2005 - 2020 XGN B.V. Alle rechten voorbehouden.