Ubisoft lijkt nog verder in te gaan op de
stealth mechanics in Assassin’s Creed Codename Red. De game, die zich in Feodaal Japan afspeelt, krijgt naar verluidt namelijk een aantal interessante features erbij.
Bij een game met de titel Assassin’s Creed, zou je denken dat je als een ware sluipmoordenaar door de schaduwen kan sluipen. Maar de franchise van Ubisoft kent alleen opvallend weinig stealth mechanics zoals we gewend zijn in andere games. In plaats daarvan gebruiken de assassins meer ‘social stealth’, door op te gaan in de menigte.
In de laatste paar Assassin’s Creed games voert brute kracht ook steeds meer de boventoon, maar voor
Assassin’s Creed Mirage zegt Ubisoft weer terug naar de
roots van de serie. En voor
Assassin’s Creed Codename Red zal
stealth helemaal een grotere rol gaan spelen, zo blijkt uit informatie die Tom Henderson van
Insider Gaming heeft gekregen van zijn bronnen.
Daarvoor heeft Ubisoft inspiratie gehaald uit haar eigen Splinter Cell games. Zo kunnen spelers zich naar verluidt schuil houden in de schaduwen en is het mogelijk om fakkels te doven en daarmee minder goed zichtbaar te zijn. Ook zal het belangrijk zijn om overleden vijanden te verbergen op moeilijk te vinden plekken.
Twee verschillende assassins
Of de
stealth mechanics de hele game belangrijk zijn is nog niet duidelijk. In Codename Red kunnen spelers volgens de geruchten
met twee verschillende personages aan de slag. Het mannelijke personage zou een samoerai zijn, terwijl het vrouwelijke personage een Shinobi is. Het lijkt er dan ook op dat de Shinobi voornamelijk gebruik zal maken van de schaduwen en de samoerai meer vertrouwt op zijn katana.