Respawn Entertainment werkt samen met een Chinese partner aan de mobiele versie van
Apex Legends. De mobiele game maakt zich nu klaar voor een ‘
soft launch’ in een beperkt aantal landen.
In de
aankondiging van de
soft launch schrijft Respawn dat de game alleen voor Android-gebruikers in een geselecteerd aantal landen binnenkort beschikbaar zal zijn. Het gaat om spelers in Argentinië, Singapore, Australië, Colombia, Mexico, Peru, Indonesië, Maleisië, de Filipijnen, en Nieuw-Zeeland. Wanneer de game wereldwijd en voor iOS spelers beschikbaar wordt gemaakt, is nog niet bekend.
Mobiele ontwikkelaars lanceren hun producten meestal met een soft launch om zo het appgebruik en het bestedingspatroon van spelers te testen. Vooral Australië en Nieuw-Zeeland zijn populaire testmarkten. Aangezien de game al helemaal klaar is, kunnen we een wereldwijde launch later in 2022 verwachten.
Apex Legends
Mobile werd in
2019 officieel onthuld door Electronic Arts, sindsdien is er vrij weinig nieuws naar buiten gekomen over de mobiele game. Wel bevestigde de ontwikkelaar dat de game geen crossplay heeft en Apex Mobile losstaat van de versie op de console en PC.
Apex Legends Mobile krijgt betaalde cosmetics
De mobiele game zal gratis te spelen zijn met betaalde
cosmetics, net zoals de console- en PC-versies. Eerder herhaalde
Respawn Entertainment haar inzet om het genereren van inkomsten via
pay-to-win te vermijden. Daarbij werd vermeld dat die regel ook geldt voor Apex Legends Mobile. De mobiele versie heeft wel een aparte Battle Pass, waarin verzamelobjecten en ontgrendelbare items te vinden zijn die op andere platforms niet beschikbaar zijn.