Anthem 2.0 opgedoekt; BioWare zet in op Dragon Age

News
donderdag, 25 februari 2021 om 10:30
biowares teased bekendmaking anthem release 132668
Nadat eerder deze maand al duidelijk werd dat het erom zou gaan spannen of Anthem 2.0 het levenslicht zou zien, heeft uitgever EA deze week officieel de stekker uit het project getrokken. Zo maakt BioWare bekend in een blogpost. De focus van het team wordt verlegd naar Dragon Age 4.
Anthem 2.0, ook bekend als Anthem NEXT, is geannuleerd. De vernieuwde versie van de live-service titel van BioWare die in 2019 in een gebroken staat verscheen was al een tijdje in ontwikkeling, maar onder meer door COVID-19 is besloten dat de ontwikkeling wordt stopgezet. De 2.0 variant werd door een klein team intern ontwikkeld.
Christian Dailey, uitvoerend producent van het project, schrijft het volgende in een blogpost: "2020 was a year unlike any other however and while we continue to make progress against all our game projects at BioWare, working from home during the pandemic has had an impact on our productivity and not everything we had planned as a studio before COVID-19 can be accomplished without putting undue stress on our teams."
anthem gameplay getoond tijdens ea play 2018 133358 7

Anthem had potentie

De annulering van Anthem komt niet geheel als een schok, maar is wel opmerkelijk. Voor Star Wars Battlefront 2, tevens een EA-titel, kwam er immers wel een vergeldingsverhaal. Na jarenlange ontwikkeling en constante updates is de game nu geliefd door fans. Laura Miele, EA's studiohoofd, laat in een interview met IGN weten hoe de vork in de steel zit.
Miele stelt trots te zijn op BioWare voor het luisteren naar de feedback op Anthem en het doorvoeren van talloze updates en verbeteringen sinds de lancering. Het geloof in Anthem was er zeker stelt Miele, iets wat te zien is aan de productietijd van bijna een decenium. Toch stelt het studiohoofd dat 2020 een pittige uitdaging bracht.

However, 2020 and 2021 are unprecedented years when it comes to game development, so we must prioritize both the player experience and what’s best for the people working on these games. We want to make sure BioWare is able to focus on making the next Dragon Age and Mass Effect games the best they can be, while also continuing to provide quality updates to [Star Wars: The Old Republic]. Anthem was a creative risk and its challenges have taught us a lot about game design and even how we can improve our development process. This not only benefits developers, but players as well." - Laura Miele

Populair Nieuws