De
Call of Duty franchise is een goudmijn voor
Activision en de uitgever wil dan ook flink investeren in de serie. Zoveel zelfs dat het plan is om het Call of Duty team te verdriedubbelen.
Je kan er de klok op gelijk zetten dat Activision elk jaar met een nieuwe Call of Duty komt. Zo vreemd is dat ook niet, want de uitgever schept elke keer weer een hele berg met geld binnen. Gelukkig hoeft niet één studio elk jaar een nieuwe game te maken, want Activision heeft drie ontwikkelaars waar het op kan rekenen. Zo weten we bijvoorbeeld nu dat Call of Duty 2021
gemaakt zal worden door Sledgehammer Games.
Ondanks dat Activision drie studio’s heeft om beroep op te doen, wil de uitgever nog verder gaan. Dat kan ook met de inkomsten, want in het eerste kwartaal van 2021 heeft Activision een omzet gemaakt van 2,28 miljard dollar. Dat is zelfs meer dan de verwachte 2,02 miljard dollar omzet, zo meldt
GamesIndustry.biz. Met al die omzet die wordt geboekt wil Activision 2000 nieuwe medewerkers inhuren om de teams van verschillende franchises te verdriedubbelen, waaronder Call of Duty.
Warzone groot succes voor Call of Duty
Hoewel Activision veel geld binnenkrijgt via de verkopen van
Call of Duty Black Ops Cold War, is dat niet de enige game in de franchise die voor inkomsten zorgt. De Battle Royale game
Call of Duty Warzone is namelijk immens populair gebleken en trekt elke maand miljoenen spelers aan - en dus ook bijkomende omzet via de in-game shop en de Battle Pass.
En dan heeft Activision ook nog eens
Call of Duty: Mobile. Smartphones worden elk jaar een steeds groter gaming platform en de uitgever heeft dan ook slim daarop ingespeeld. Met de hardware die tegenwoordig in smartphones zit, doet de mobile game bovendien amper meer onder voor de console versies. Met de investeringen ziet de toekomst er voor de Call of Duty franchise er zeer zonnig uit.