Wolfenstein verhaal - Even het geheugen opfrissen

Article
dinsdag, 07 november 2017 om 16:00
xgn google image
Wolfenstein 2: The New Colossus heeft in onze review een prima cijfer gekregen en ligt nu al een tijdje in de winkels. Mocht je nou van plan zijn om de game te kopen, maar je hebt het eerste deel nooit gespeeld of bent alles gewoon vergeten, dan komt deze Wolfenstein verhaal opfrisser van pas!
Dit artikel bevat spoilers voor Wolfenstein: The New Order

5. Het begin - Deathshead

We beginnen met de allereerste game. Het Wolfenstein verhaal start al meteen goed, hier maak je kennis met Dr. Wilhelm Strasse. Beter bekend als Deathshead. Dit is de antanogist in het verhaal en een hele angstaanjagende ook!
Wanneer Deathshead je al aan het begin van het spel te pakken krijgt laat hij er geen gras over groeien om je te pijnigen. Je bent namelijk met twee soldaten/vrienden en jij mag kiezen wiens ogen hij eruit snijdt. Gruwelijk, maar wel meteen een goede inleiding van deze schurk!
Gelukkig weet jij te ontsnappen, maar dit gaat helaas verschrikkelijk fout. Blazkowicz loopt namelijk een ernstige hoofdwond op tijdens de ontsnappingspoging en dat zorgt ervoor dat hij in coma raakt. Wanneer hij wordt meegenomen naar een psychiatrische inrichting blijft hij daar 14 jaar in coma.
120715

4. Anya

Het Wolfenstein verhaal gaat verder in een psychiatrische inrichting waar Blazkowicz wordt verzorgd door Anya en haar ouders, maar wanneer de nazi's het bevel geven om de inrichting te sluiten gaat het mis. De Duitsers vermoorden iedere patiënt die zich in de inrichting bevindt, de slapende Blazkowicz is in gevaar.
Maar Blazkowicz wordt gelukkig net op tijd wakker, in een wereld 14 jaar later, om zo zijn eigen én het hachje van Anya te redden. Anya is de dochter van de man en vrouw die Blazkowicz op hadden genomen in de inrichting om zo te herstellen van zijn val.
De ouders van Anya zijn bij de inval van de nazi's geëxecuteerd en dat zorgt ervoor dat een flink verzwakte Blazkowicz moet ervoor moet zorgen om zichzelf en Anya in veiligheid te brengen. Lastig, al helemaal als je net ontwaakt uit een coma.
121121 2

3. Duitsland gewonnen? Wat?

Blazkowicz vervolgt het Wolfenstein verhaal door samen met Anya te vluchten naar haar grootouders. Hier komt de verzetsstrijder erachter dat Duitsland de oorlog heeft gewonnen en dat er helemaal geen verzet meer bestaat. De top van het verzet zit namelijk in de gevangenis in Berlijn. Een heuse klap in het gezicht voor de Amerikaan, maar Blazkowicz zou Blazkowicz niet zijn als hij zijn mede strijders niet uit de gevangenis zou helpen ontsnappen. Even serieus, hoe krijgt hij zijn broek nog aan met die grote ballen van hem?
De grootouders van Anya helpen haar en Blazkowicz om bij het treinstation te komen. Een paar kogels verder en ze zijn bij het station, maar hier zijn ze niet alleen. In de trein naar Berlijn bevinden de twee zich namelijk in het hol van de leeuw. Blazkowicz komt hier oog in oog met Frau Engel, een hoge Duitse commandant. Ze vraagt je om samen met haar aan tafel te zitten en dit zorgt voor een angstaanjagende scène in de game, check hierboven de video!
Na het gesprek met Frau Engel komt Blazkowicz terug in zijn kamer, hier wacht Anya op hem. Het begin van een intieme relatie tussen de twee.

2. Rellen!

Heelhuids komen Blazkowicz en Anya in het Wolfenstein aan in Berlijn. Hier helpt Anya je om in te breken in de Berlijnse gevangenis. Hier doe je een poging om de soldaat, die jij aan het begin van de game hebt bevrijd van Deathshead, te redden. Met succes.
Het verzet is weer tot leven en geinspireerd door de terugkeer van Blazkowicz vallen ze een onderzoekscentrum aan in London, hier stelen ze Duitse geheime documenten die een prototype laten zien van een machine die steden binnen één week kunnen bouwen.
Deze machine moet vernietigt worden en het verzet vind iemand die daarvoor kan zorgen: Set Roth. Het probleem is alleen dat deze verzetstrijder vast zit in een concentratiekamp in Belica. Blazkowicz is weer de uitgelezen persoon om de hoop van het verzet in leven te houden door Set Reth te bevrijden.
Aangekomen in het kamp is er al vrij snel een ontmoeting gaande tussen Set en Blazkowicz. De horlogemaker van origine is bereid om het verzet te helpen, mits Blazkowicz er voor zorgt dat het kamp gesloten wordt. Op de weg naar chaos in het kamp vindt Blazkowicz een batterij, met deze batterij kan Seth ervoor zorgen dat hij controle krijgt over alle elektronische apparaten in het kamp.
Deze batterij komt nog ongelooflijk goed van pas, want wanneer jij door Frau Engel gevangen wordt genomen in het kamp staat ze op het punt om jou en Seth te executeren. Maar door het appaaraatje van Set weet jij de kracht over te nemen van de robots en Frau Engel te stoppen
121127 2

1. Deathshead is dead - Het einde

Met de specialiteit van Set aan boord van het verzet heeft de groep nog maar één doel: het vermoorden van Deathshead. Aangekomen bij de basis van de grote vijand krijgt Blazkowicz nog een grote schok te horen, Deathshead heeft namelijk het brein van zijn vriend, die jij hebt laten kiezen om te vermoorden, in een robot gezet en nu is hij uit op wraak.
Je weet de robot met de hersens van je vriend én de robot met Deathshead erin te verslaan. Uitgeteld trek je Deathshead uit de cockpit van zijn robot, maar hij is nog niet dood. De Duitser heeft dan ook nog één trucje achter de hand, hij laat een granaat ontploffen wat voor Deathshead de genadeklap betekent.
Blazkowicz is meer dan aangeslagen na deze aanslag, maar weet ondanks zijn heldendaad te ontsnappen aan de explosies die zijn geplant aan het adres van Deathshead vesting.

Wolfenstein verhaal - een opfrisser

DIt was het verhaal van Wolfenstein: The New Order, even een opfrisser voor iedereen die de game speelt! Ben jij al begonnen aan Wolfenstein 2?

Populair Nieuws